I. Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 996
ze zm.)
2. Obwieszczenie Ministra Edukacji i Nauki z 24 czerwca 2024 r. w sprawie ogłoszenia
jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki w sprawie przeprowadzania
postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych
przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. z 2024 r. poz. 989)
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 31 stycznia 2024 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz
postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów
(Dz.U. poz. 151Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. w
sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania
uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. z 2021 r.,
poz. 1082, z późn. zm.);
4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie
oddziałów i szkół sportowych oraz oddziałów i szkół mistrzostwa sportowego.
5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2002 r. w
sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad
(Dz.U. 2002 nr 13 poz. 125 z późniejszymi zmianami).
6. Terminy postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2025/2026 pod linkiem
II. Kierunki kształcenia w roku szkolnym 2025/2026
TECHNIK INFORMATYK
UCZYMY SIĘ:
• montować oraz eksploatować komputer i urządzenia peryferyjne
• projektować i wykonywać lokalne sieci komputerowe, administrować tymi sieciami
• projektować bazy danych i administrować bazami danych
• tworzyć strony www i aplikacje internetowe
• administrować tymi stronami i aplikacjami
PRAKTYKI MAMY W:
• działach IT instytucji publicznych
• firmach zajmujących się sprzedażą i serwisem komputerów
• firmach tworzących programy komputerowe
W PRZYSZŁOŚCI PRACOWAĆ MOŻEMY W:
• urzędach administracji publicznej
• działach IT firm
• firmach z branży IT
TECHNIK URZĄDZEŃ I SYSTEMÓW ENERGETYKI ODNAWIALNEJ
UCZYMY SIĘ:
• organizować montaż urządzeń i systemów energetyki odnawialnej
• wykonywać montaż urządzeń i systemów energetyki odnawialnej
• konserwować oraz naprawiać urządzenia i systemy energetyki odnawialnej
• kontrolować pracę urządzeń i systemów energetyki odnawialnej
• sporządzać kosztorys oraz oferty i umowy dotyczące urządzeń i systemów energetyki odnawialnej
PRAKTYKI MAMY W:
• przedsiębiorstwach zajmujących się montażem i eksploatacją systemów energetyki odnawialnej
• przedsiębiorstwach wykonujących zadania doradztwa i nadzoru technicznego oraz przygotowania robót montażowych
W PRZYSZŁOŚCI PRACOWAĆ MOŻEMY W:
• przedsiębiorstwach zajmujących się montażem i eksploatacją systemów OZE
• przedsiębiorstwach wykonujących zadania doradztwa i nadzoru technicznego oraz przygotowania robót montażowych
• przedsiębiorstwach z branży OZE
TECHNIK ORGANIZACJI TURYSTYKI
UCZYMY SIĘ:
• organizować działalność turystyczną
• organizować imprezy i usługi turystyczne
• obsługiwać klientów korzystających z usług turystycznych
• rozliczać imprezy i usługi turystyczne
PRAKTYKI MAMY W:
• w przedsiębiorstwach zajmujących się organizacją turystki
• ośrodkach informacji turystycznej
• instytucjach zajmujących się promocją turystyki
• biurach podróży
• hotelach
W PRZYSZŁOŚCI PRACOWAĆ MOŻEMY W:
• w przedsiębiorstwach zajmujących się organizacją turystyki
• ośrodkach informacji turystycznej
• instytucjach zajmujących się promocją turystyki
• biurach podróży
• hotelach
TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH
UCZYMY SIĘ:
• oceniać jakość żywności
• sposobów jej przechowywania
• sporządzania i ekspedycji potraw i napojów
• planować i oceniać żywienie
• organizować produkcję gastronomiczną
• planować i realizować usługi gastronomiczne
PRAKTYKI MAMY W:
• restauracjach
• punktach gastronomicznych
• restauracjach hotelowych
W PRZYSZŁOŚCI PRACOWAĆ MOŻEMY W:
• punktach gastronomicznych
• restauracjach
III. Wymagane dokumenty
1. Wydrukowany wniosek na formularzu z systemu rekrutacji elektronicznej o przyjęcie do szkoły podpisany przez kandydata i rodzica/opiekuna prawnego.
2. Kopia świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz kopia zaświadczenia
o wynikach egzaminu ósmoklasisty poświadczone za zgodność z oryginałem.
3. Jedno aktualne podpisane zdjęcie legitymacyjne (30x42mm) oraz zdjęcie legitymacyjne w formacie .jpg przesłane na adres rekrutacja@pzsplegionowo.pl
4. Przy składaniu kserokopii świadectwa ukończenia szkoły oraz wyników z egzaminu ósmoklasisty, osoby które zostały zwolnione z obowiązku przystąpienia do ww. egzaminu zobowiązane są do przedłożenia kserokopii „Decyzji o zwolnieniu z przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty wydanego przez Dyrektora OKE”.
5. Kandydaci do szkoły branżowej I stopnia – zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie (wystawia lekarz pediatra).
IV. Szczegółowe warunki i tryb rekrutacji uczniów
1. W postępowaniu rekrutacyjnym do technikum oraz szkoły branżowej I stopnia, terminy przeprowadzania postępowania, w tym terminy składania dokumentów, określa Mazowiecki Kurator Oświaty.
2. O przyjęcie do oddziału klasy pierwszej mają prawo ubiegać się absolwenci szkoły podstawowej, którzy posiadają świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i w przewidzianym przepisami terminie złożą wymagane dokumenty.
3. Rekrutacja do szkoły jest prowadzona przez Szkolną Komisję Rekrutacyjną powołaną przez dyrektora szkoły, z wykorzystaniem elektronicznego systemu wspomagania rekrutacji.
4. Kandydaci do PZSP w Legionowie mogą składać dokumenty do oddziałów klas pierwszych o następujących kierunkach kształcenia:
* 1TI – technik informatyk – język angielski i język niemiecki – rozszerzenie – biznes i zarządzanie
* 1 TE – technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej – język angielski i język niemiecki – rozszerzenie – biznes i zarządzanie
* 1 TT – technik organizacji turystyki – język angielski i język niemiecki – rozszerzenie – język angielski
* 1 TG – technik żywienia i usług gastronomicznych – język angielski i język niemiecki – rozszerzenie – język angielski
* 1 F – szkoła branżowa I stopnia – język angielski
5. Deklarując wybór oddziału kandydat akceptuje przewidziane dla niego rozszerzenia podstawy programowej.
6. W każdym oddziale pierwszym językiem obcym jest język angielski
7. Kandydaci do oddziału klasy pierwszej składają w sekretariacie szkoły wniosek wydrukowany z Systemu wspomagania rekrutacji oraz świadectwo ukończenia szkoły podstawowej wraz z zaświadczeniem o wynikach egzaminu ósmoklasisty do Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej w przewidzianych przepisami terminach.
8. Szkoła przyjmuje wyłącznie wnioski podpisane przez kandydata i co najmniej jednego z rodziców/prawnych opiekunów.
9. Warunkiem przyjęcia kandydata do szkoły jest potwierdzenie przez rodzica kandydata pełnoletniego woli nauki w szkole poprzez złożenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
10. Wyniki rekrutacji ogłaszane są zgodnie z terminem ustalonym przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
11. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły zobowiązani są do zapoznania się z dokumentami szkoły, w szczególności ze Statutem Szkoły, a z chwilą przyjęcia do placówki do przestrzegania ich zapisów.
V. Kryteria rekrutacji
1. O przyjęcie do oddziału klasy pierwszej może ubiegać się absolwent szkoły podstawowej.
2. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego pierwszeństwo mają kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
3. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych po etapie opisanym w punkcie 4 lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria mające jednakową wartość:
• wielodzietność rodziny kandydata;
• niepełnosprawność kandydata;
• niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
• niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
• niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
• samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
• objęcie kandydata pieczą zastępczą.
4. Dokumentami niezbędnymi do potwierdzenia ww. kryteriów są:
1) Kandydaci z problemami zdrowotnymi ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia – Opinia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej
2) Wielodzietność rodziny kandydata – Pisemne oświadczenie rodziców o wielodzietności rodziny kandydata
3) Niepełnosprawność kandydata – Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności
4) Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata – Orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 44)
5) Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata – Orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 44)
6) Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata – Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 44)
7) Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie – Dokument potwierdzający prawdziwość sytuacji – prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowaniu dziecka oraz niewychowaniu żadnego dziecka wspólnie z rodzicami.
8) Objęcie kandydata pieczą zastępczą – Dokument poświadczający objęcie dziecka opieką zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U z 2023 r., poz. 1426 ze zm.)
5. Dokumenty, o których mowa powyżej są składane w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego dokumentu zgodnie z art. 76a § 1 i 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.) odpisu lub wyciągu z dokumentu.
6. Oświadczenia, o których mowa powyżej składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: Świadoma/świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (t.j. Dz.U. 2024 r., poz. 17 ze zm.) „Kto, składając zeznanie mające służyć za dowód w postępowaniu sądowym lub w innym postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, zeznaje nieprawdę lub zataja prawdę, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8” potwierdzam własnoręcznym podpisem wiarygodność mojego oświadczenia.
7. O przyjęciu do klasy pierwszej ucznia powracającego z zagranicy lub niebędącego obywatelem Polski decyduje dyrektor szkoły, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2301), w miarę wolnych miejsc w PZSP Legionowo.
8. Uczeń, o którym mowa w pkt 9 jest kwalifikowany do odpowiedniej klasy na podstawie dokumentów przetłumaczonych na język polski przez tłumacza przysięgłego, zgodnie z ustawą z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. z 2021 r., poz. 672 ze zm.) w związku z ustawą z dnia 25 listopada 2004 r. o zawodzie tłumacza przysięgłego (Dz.U. z 2019 r., poz. 1326 t.j.).
9. W przypadku niezłożenia oryginałów dokumentów we wskazanym terminie kandydat nie zostanie przyjęty do PZSP w Legionowie, a w przypadku braku dokumentów uprawniających do zastosowania kryterium pierwszeństwa przy równorzędnej liczbie punktów u kandydatów spowoduje nieuwzględnienie tych uprawnień w postępowaniu rekrutacyjnym.
10. O przyjęciu kandydata decyduje suma liczby punktów, uzyskanych przez kandydata w postępowaniu rekrutacyjnym.
VI. Zasady przyznawania punktów w rekrutacji
1. Komisja rekrutacyjna nie może przyznać kandydatowi innej liczby punktów niż określonej w przepisach.
2. W pierwszym etapie rekrutacyjnym do liceum obowiązuje następująca punktacja:
1) Procentowy wynik egzaminu ósmoklasisty z:
• Języka polskiego – mnoży się przez 0,35
• Matematyki – mnoży się przez 0,35
• Języka obcego nowożytnego – mnoży się przez 0,3
2) Oceny z zajęć edukacyjnych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z języka polskiego, matematyki oraz dwóch obowiązkowych przedmiotów:
• w klasie 1 ti- informatyka i fizyka
• w klasie 1 te – fizyka i geografia
• w klasie 1 tt – język angielski i geografia
• w klasie 1tg – język angielski i chemia
Oceny z języka polskiego, matematyki oraz dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych wyrażone w stopniu przelicza się na punkty:
• celujący – przyznaje się 18 punktów;
• bardzo dobry – przyznaje się 17 punktów;
• dobry – przyznaje się 14 punktów;
• dostateczny – przyznaje się 8 punktów;
• dopuszczający – przyznaje się 2 punkty.
Maksymalna ilość punktów do uzyskania – 72.
3. Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem przyznaje się kandydatowi 7 pkt.
4. Za szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej przyznaje się dodatkowe punkty:
1) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów,
b) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów,
c) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów.
2) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy o systemie oświaty:
a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów,
b) tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – 7 punktów,
c) tytułu finalisty konkursu interdyscyplinarnego – 5 punktów;
3) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów,
b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów,
c) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów,
d) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – 7 punktów,
e) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów,
f) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 3 punkty;
4) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy o systemie oświaty:
a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów,
b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu interdyscyplinarnego – 7 punktów,
c) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – 7 punktów,
d) tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – 5 punktów.
5) uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1 – 4, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
a) międzynarodowym – 4 punkty,
b) krajowym – 3 punkty,
c) wojewódzkim – 2 punkty,
d) powiatowym – 1 punkt.
W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust. 4, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia uzyskane w tych zawodach w dowolnej klasie szkoły podstawowej lub szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, z tym, że maksymalna liczba punktów możliwych do przyznania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
5. W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu, o którym mowa w art. 134 ust. 2 pkt 4 lit. b, art. 137 ust. 6 pkt 4 lit. b, art. 140 ust. 3 pkt 5 lit. b i art. 143 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy – Prawo oświatowe, przyznaje się 3 punkty.
6. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty, przy czym za uzyskanie z:
1) języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
• celującym – przyznaje się po 35 punktów;
• bardzo dobrym – przyznaje się po 30 punktów;
• dobrym – przyznaje się po 25 punktów;
• dostatecznym – przyznaje się po 15 punktów;
• dopuszczającym – przyznaje się po 10 punktów;
2) języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:
• celującym – przyznaje się 30 punktów;
• bardzo dobrym – przyznaje się 25 punktów;
• dobrym – przyznaje się 20 punktów;
• dostatecznym – przyznaje się 10 punktów;
• dopuszczającym – przyznaje się 5 punktów.
7. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty na podstawie art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z danego przedmiotu, z którego jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty i którego dotyczy zwolnienie, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust. 6 pkt 1 i 2.
VII. Zadania Komisji Rekrutacyjnej i tryb odwoławczy od ustaleń Komisji Rekrutacyjnej
1. Dyrektor szkoły w celu przeprowadzenia rekrutacji do klas pierwszych powołuje szkolną komisję rekrutacyjną, w skład której wchodzi co najmniej trzech nauczycieli tej szkoły. Wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członków komisji.
2. Dyrektor szkoły może dokonywać zmian w składzie komisji rekrutacyjnej, w tym zmiany osoby wyznaczonej na przewodniczącego komisji.
3. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
a) weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczonych w oświadczeniach;
b) sporządzenie listy kandydatów, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, w przypadku których zweryfikowano wniosek o przyjęcie do szkoły, w tym zweryfikowano spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym lub w postępowaniu uzupełniającym;
c) sporządzenie informacji o podjętych czynnościach, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy – Prawo oświatowe;
d) sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego;
e) sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
f) sporządzenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych;
g) sporządzanie w przewidywanym w przepisach prawa terminie uzasadnień odmów przyjęcia kandydatów, których rodzice o to wystąpili.
4. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej odpowiedzialny jest za ustalenie harmonogramu prac komisji.
5. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej umożliwia członkom komisji zapoznanie się z wnioskami o przyjęcie do szkoły i załączonymi do nich dokumentami oraz ustala dni i godziny posiedzeń komisji.
6. Posiedzenie komisji rekrutacyjnej zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji.
7. Prace komisji rekrutacyjnej są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu komisji bierze udział co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji.
8. Osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej są obowiązane do nieujawniania informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły.
9. Protokoły postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego zawierają:
a) datę posiedzenia komisji rekrutacyjnej;
b) imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na posiedzeniu, a także informacje o czynnościach lub rozstrzygnięciach podjętych przez komisję rekrutacyjną w ramach przeprowadzanego postępowania rekrutacyjnego;
10. Protokół podpisuje przewodniczący i członkowie komisji rekrutacyjnej.
11. Do protokołów postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w punkcie 10 załącza się:
a) listy kandydatów;
b) informacje o podjętych czynnościach, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy – Prawo oświatowe, sporządzone przez komisję rekrutacyjną w ramach przeprowadzanego postępowania rekrutacyjnego.
12. Komisja rekrutacyjna ustala wyniki postępowania rekrutacyjnego i podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych (zawierające imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia).
13. Listy podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie PZSP Legionowo.
14. Dzień podania do publicznej wiadomości listy jest określany w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem dyrektora szkoły.
15. Decyzję o przyjęciu kandydata do PZSP Legionowo podejmuje szkolna komisja rekrutacyjna.
16. W terminie do dnia 25 lipca 2025 r. rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata.
17. Komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie do 3 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem, o którym mowa wyżej. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
18. Rodzic kandydata (opiekun prawny) może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od decyzji komisji rekrutacyjnej, w terminie do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.
19. Dyrektor rozpatruje odwołanie od decyzji komisji rekrutacyjnej w terminie do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły.
VIII. Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego oraz terminy składania dokumentów do klas pierwszych w roku szkolnym 2025/2026:
Rekrutacja odbywa się w elektronicznym systemie rekrutacji na stronie: https://warszawa.edu.com.pl
Od 16 maja do 28 maja do godz. 15:00: składanie wniosków do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych
Złóż wniosek o przyjęcie do szkoły:
- Jeśli jesteś uczniem klasy ósmej
- „Zgłoś kandydaturę” i wprowadź PESEL. Uzupełnij brakujące dane i załóż konto w systemie.
- Wypełnij wniosek w systemie. Możesz wskazać dowolną liczbę szkół a w nich dowolną liczbę oddziałów. Ich listę ułóż w kolejności od tych, gdzie najbardziej chciałbyś się dostać, do tych najmniej upragnionych.
- Dokumenty złóż w szkole pierwszego wyboru jednym ze sposobów:
- osobiście: wniosek wraz z innymi dokumentami, które potwierdzają, że spełniasz wymagane kryteria brane pod uwagę w postepowaniu rekrutacyjnym. Na przykład: oświadczenie o wielodzietności, oświadczenie o samotnym wychowywaniu, orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
lub
- poprzez system.
Od 16 maja do 18 lipca: skierowania na badania lekarskie dla kandydatów do szkół kształcących w zawodach
Jeśli kandydujesz do technikum, dostaniesz skierowanie na badania do lekarza medycyny pracy. Abyś mógł się dostać do szkoły branżowej I stopnia, musisz mieć zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu wystawione przez lekarza pierwszego kontaktu
Od 4 lipca do 8 lipca do godz. 14:00: wprowadzanie osiągnięć ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej
samodzielnie wprowadź do systemu:
- oceny ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,
- informacje o innych osiągnięciach odnotowanych na świadectwie.
Od 4 lipca do 8 lipca do godz. 15:00: składanie kopii świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń o wynikach egzaminu ósmoklasisty
Złóż w szkole pierwszego wyboru kopie:
- świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,
- zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty,
- innych wymaganych dokumentów.
Dokumenty składasz osobiście. Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność
z oryginałem przez dyrektora Twojej szkoły podstawowej.
Od 4 lipca do 8 lipca do godz. 15:00: możliwość zmiany decyzji wyboru szkół
i oddziałów
Jeśli chcesz wprowadzić zmiany we wniosku, skontaktuj się ze szkołą pierwszego wyboru:
- zwróć się do komisji o anulowanie złożonego wniosku,
- wprowadź do wniosku nowe informacje,
- ponownie złóż wniosek w szkole, która teraz jest szkołą pierwszego wyboru. Dołącz do niego inne wymagane dokumenty.
17 lipca do godz. 12:00: komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
Wyniki możesz sprawdzić w szkole lub w systemie.
Od 17 lipca od godz. 12:00 do 22 lipca do godz. 12:00: potwierdzanie woli przyjęcia
Potwierdź, czy chcesz się uczyć w szkole, do której się zakwalifikowałeś. Złóż w tej szkole oryginał:
- świadectwa ukończenia szkoły podstawowej
oraz
- zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
Jeśli kandydujesz do szkoły, która kształci w zawodzie, dodatkowo złóż zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu.
[!] Jeśli nie złożysz oryginałów dokumentów do 22 lipca do godz. 12:00, szkoła Cię nie przyjmie.
W przypadku braku możliwości przedłożenia odpowiednio zaświadczenia zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia nauki w zawodzie rodzic kandydata/opiekun prawny informuje o tym dyrektora szkoły w terminie do dnia 22 lipca br. do godz. 12.00, wskazując na przyczynę niedotrzymania terminu; po uzyskaniu ww. zaświadczenia rodzic jest zobowiązany do niezwłocznego dostarczenia go do szkoły, jednak nie później niż do 29 sierpnia br.
22 lipca do godz. 16:00: komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
Wyniki możesz sprawdzić w szkole lub w systemie.
Rekrutacja uzupełniająca
[!] Postępowanie uzupełniające szkoły prowadzą poza systemem.
Od 23 lipca do 28 lipca do godz. 15:00: składanie wniosków o przyjęcie na wolne miejsca
W rekrutacji uzupełniającej nie wypełniasz wniosku w systemie. Wniosek składasz osobiście dołączając do niego dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. Wnioski będą dostępne w sekretariacie szkoły.
Od 23 lipca do 6 sierpnia: skierowanie na badania lekarskie
5 sierpnia do godz. 12:00: komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
Wyniki sprawdzisz w szkole, w której ubiegałeś się o przyjęcie.
Od 5 sierpnia od godz. 12:00 do 7 sierpnia do godz. 12:00: potwierdzenie woli przyjęcia
Potwierdź, czy chcesz się uczyć w szkole, do której się zakwalifikowałeś. Aby to potwierdzić, musisz złożyć oryginały:
- świadectwa ukończenia szkoły podstawowej
oraz
- zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
Jeśli kandydujesz do szkoły branżowej I stopnia, dodatkowo złóż zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, które wystawi lekarz pierwszego kontaktu.
7 sierpnia do godz. 16:00: komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
Sprawdź w szkole, w której ubiegałeś się o przyjęcie, czy zostałeś przyjęty.
IX. Uwagi końcowe
1. Rekrutacja do PZSP w Legionowie w roku szkolnym 2025/2026 będzie odbywa się z wykorzystaniem systemu elektronicznego (adres strony naboru dla kandydata: https://warszawa.edu.com.pl).
2. Rekrutacja uzupełniająca prowadzona jest wyłącznie w formie papierowej.
3. Wniosek do rekrutacji uzupełniającej należy pobrać w sekretariacie szkoły
4. O przyjęciu ucznia do szkoły po zakończeniu rekrutacji do klas pierwszych decyduje dyrektor szkoły (na podstawie art. 130 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe).