Wycieczka 3 tie do Gdańska

Klasa 3tie pod opieką p. Anny Borkowskiej oraz p. Katarzyny Posyłek wyjechała w dniach 22.04-25.04.2024 r. na wycieczkę do Gdańska.

Humor dopisywał nam od samego początku, już w pociągu zaczęła się integracja (rozmowy, gry). Gdy dojechaliśmy do celu, poszliśmy do hostelu, aby zostawić rzeczy, a następnie coś zjeść w pobliskiej galerii handlowej. Zwiedziliśmy Stare Miasto w Gdańsku, Park Oliwski im. Adama Mickiewicza i Katedrę – Muzeum Archidiecezjalne, w której słuchaliśmy klasycznej muzyki organowej. Pierwszą melodiami, które usłyszeliśmy  w tym miejscu, była Toccata i Fuga d-moll (BWV 565) kojarzące się z francuskim serialem animowanym pt.” Było sobie …”, którego twórcą był Albert Barillé. Poszliśmy plażą do Sopotu, gdzie, oczywiście, był też spacer po sopockim molo. Pogoda była znośna, czasami powiewał mocniejszy wiatr od morza.

Kolejnym punktem na naszej wycieczkowej trasie było Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tematyka obszerna, zaś czas przeznaczony na zwiedzanie był zbyt krótki, aby zagłębić się w opisy oraz filmy poświęconej tej tematyce. Następnie pojechaliśmy miejskim autobusem do Westerplatte. Obejrzeliśmy Pomnik Obrońców Wybrzeża, przy którym zrobiliśmy pamiątkowe grupowe zdjęcie. W drodze powrotnej do hostelu byliśmy świadkami wojskowej akcji ratowniczej.

Ostań dzień wycieczki był dniem rekreacyjnym, jeszcze raz poszliśmy na pożegnalny spacer po Starym Mieście, kupowaliśmy pamiątki.

Powrót do domu upłynął w atmosferze wspomnień i planowania następnego wyjazdu.